سنجش میزان هوش و یادگیری سازمانی مدیران شرکت سایپا یدک

 

سنجش میزان هوش و یادگیری سازمانی مدیران شرکت سایپا یدک

فاطمه اسلامیه - صدیقه ملائیان

چکیده

هدف پژوهش حاضر سنجش میزان هوش و یادگیری سازمانی مدیران شرکت سایپا یدک بوده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران شرکت سایپا یدک به تعداد 104 نفر بوده است. حجم نمونه مطابق با جدول «مورگان» 82 نفر برآورد گردیده است که این تعداد به شیوه تصادفی طبقه­ای ساده از جامعه آماری انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده­ها، دو پرسشنامه هوش سازمانی «آلبرخت» و یادگیری سازمانی «سنگه» در طیف پنج درجه­ای لیکرت با ضریب آلفای 94/0 و 92/0 بوده است. داده­های گردآوری شده به کمک روش­های آمار توصیفی و استنباطی همچون آزمون کالموگروف اسمیرنف و t تک گروهی از طریق نرم­افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان داده است که میزان هوش و یادگیری سازمانی مدیران شرکت سایپا یدک بالاتر از متوسط جامعه بوده و در حد مطلوبی می­باشد.

منبع: دومین کنفرانس ملی حسابداری, مدیریت مالی و سرمایه گذاری- استان گلستان, گرگان.1392

موانع پيش روي زنان خانه دار تحصيلكرده ايراني در راستاي راه اندازي و توسعه كسب وكارهاي خانگي و ارائه

موانع پيش روي زنان خانه دار تحصيلكرده ايراني در راستاي راه اندازي و توسعه كسب وكارهاي خانگي و ارائه سياست هاي موثر جهت از بين بردن آنها

 

فاطمه اسلامیه - صدیقه ملائیان

چکیده

هدف اين مقاله، شناسايي موانع پيش روي زنان خانه دار تحصيلكرده ايراني در راستاي راه اندازي و توسعه كسب وكارهاي خانگي و ارائه سياست هاي موثر جهت از بين بردن آنها بوده است. روش تحقيق توصيفي(پيمايشي) بوده است. جامعه آماري آن را زنان دانشجو/خانه دار مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور سمنان كه با روش نمونه گيري هدفمند انتخاب شده اند، تشكيل داده اند. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه محقق ساخته با ضريب آلفاي0/830 بوده است. داده هاي گردآوري شده به كمك آزمون تحليل عاملي موردتجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج به دست آمده نشان داد كه موانع فردي و شخصيتي، فرهنگي و اجتماعي و دولتي از جمله موانع پيش روي زنان خانه دار تحصيلكرده در راستاي راه اندازي و توسعه كسب وكارهاي خانگي هستند كه گرايش آنها را نسبت به اين امر، كاهش مي دهد

منبع: همايش ملي مديريت بازرگاني با محوريت: كسب و كارهاي كارآفرينانه و اقتصاد دانش بنيان. 1392.