ارزیابی سطح سواد زیست محیطی دانش آموزان و شناسایی تاثیر گذارترین رسانه دیداری / شنیداری در گسترش ای
ارزیابی سطح سواد زیست محیطی دانش آموزان و شناسایی تاثیر گذارترین رسانه دیداری / شنیداری در گسترش این نوع سواد در آنها
فاطمه اسلامیه – صدیقه ملائیان
چکیده
هدف این مقاله، ارزیابی سطح سواد زیست محیطی دانش آموزان و شناسایی تاثیر گذارترین رسانه دیداری / شنیداری در گسترش این نوع سواد در آنها بوده است. روش تحقیق توصیفی بوده است جامعه آماری آن را دانش آموزان سه مقطع متوسطه، فنی و حرفه ای و کار دانش منطقه 3 شهر تهران به تعداد 5472 نفر تشکیل داده اند. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان برابر با 357 نفر تعیین شده است روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بوده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته 22 سئوالی با ضریب آلفای 0/79 بوده است. داده های گردآوری شده به کمک آزمونx و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج به دست آمده نشان داد که سطح سواد زیست محیطی دانش آموزان مورد مطالعه در حد متوسط است اینترنت با رتبه میانگین 2/15 سهم بیشتری از سایر رسانه ها در توسعه سواد زیست محیطی در آنها داشته است و بعد از آن رادیو و در نهایت تلویزیون قرار گرفته است.
منبع : مجموعه مقالات ششمین همایش ملی آموزش، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اردیبهشت ماه 93.