فراگرد مدیریت

 

فراگرد مدیریت

 

تلقی مدیریت به عنوان «فراگرد»یا «فرایند»نسبتا" تازگی دارد. مفهوم فراگرد، بر شیوه منظم انجام دادن کارها دلالت دارد و به توالی گام‌ها یا عناصری که به هدف خاصی منجر می‌شود، اشاره می‌کند. زیرا که همه مدیران، صرفنظر از قابلیت‌ها یا مهارت‌های خاص خود، به فعالیت‌های پیوسته و منظمی می‌پردازند تا به هدف‌های معین نایل گردند. نخستین بار سقراط از مدیریت به عنوان فراگرد اجتماعی یاد کرد؛ فراگردی که متضمن یک سلسله وظایف، فعالیت‌ها و روابط متقابل بوده و مناسبات و روابط متقابل افراد در آن نقشی اساسی دارد.

 

مدیریت ویترینی

«مدیریت ویترینی»

 

این سبک مدیریت به جای تمرکز بر عملکرد واقعی و بهره وری، بر نمایش عملکرد متمرکز است. به عبارتی شاخصهای ظاهری و در معرض دید عملکردی، از سوی مدیر به شدت مورد توجه قرار می گیرد و شاخصهای واقعی عملکرد مورد غفلت واقع شده و رها می شود.